スキルまとめツール XIV Combo Very Expanded 近接物理DPSの設定

  • URLをコピーしました!
最初にお読みください

当記事ではツールを使用することで発生するいかなる不利益も一切の責任を負いません
導入・使用は自己責任にてお願いいたします。

また、ツールを使用することによって
攻略の楽しみが減少したり、他のプレイヤーを不快にしてしまう
という可能性を含んでいます。

ツールに対して少しでも不快感がある方はブラウザバックしていただければと思います。

目次

こんな方におすすめ

XIV Combo Very Expandedを導入したけど、英語ばかりで設定がわからない

この記事でできること

XIV Combo Very Expandedの近接物理の設定方法がわかる

忍者 侍 リーパーの設定 他のジョブはまだ細かい設定ができないようです。

英語が苦手な方も図や日本語の説明で導入がわかりやすい

XIV Combo Very Expandedとは

スキルをある程度まとめて自動化することが可能になります。

slothcomboのように殆どを1ボタン化というよりは必要な機能だけを1ボタン化していく感じです。

スキル回しが全然分かってなくてというよりはある程度分かっている人向けの設定が多いです。

slothcomboと併用して使用するのがいいのですが、機能によっては競合してうまく動かなくなるようです。

またゲーム側がアップデートすると対応まで時間がかかりますので早期攻略にも使用は難しくなります。

前提条件

前提としてXIVlauncherとの導入が必要になります。

XIVLauncharの導入方法はこちらの記事から

XIV Combo Very Expandedの導入方法はこちらの記事から

近接物理DPS設定 2024/10/27現在

モンク 竜騎士 ヴァイパーは現在 内丹とブラッドバスの設定だけのようです。

モンクの設定

97: Second Wind / Bloodbath [debug: 20018] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

97: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 20018] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

竜騎士の設定

56: Second Wind / Bloodbath [debug:22018] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

56: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 22018] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

忍者の設定

98: Second Wind / Bloodbath [debug:30037] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

98: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 30037] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

99: Armor Crush Combo [debug: 30000] Replace Armor Crush with its combo chain.

99: 強甲破点突コンボ [デバッグ: 30000] 強甲破点突をコンボチェーンに置き換えます。

100: Smart Weave: Bunshin [debug: 30030] Weave into Bunshin when available.

100: スマートウィーブ: 分身 [デバッグ: 30030] 利用可能な場合は、分身に織り込みます。

101: Smart Weave: Bhavacakra [debug: 30031] Weave into Bhavacakra when available and Bunshin is on cooldown. Also applies if Smart Weave: Bunshin is not enabled.

101: スマートウィーブ: 六道輪廻 [デバッグ: 30031] 使用可能で、分身がクールダウン中の場合、六道輪廻 に織り込みます。スマートウィーブ: 分身 が有効になっていない場合にも適用されます。

102: Smart Weave: Assassinate/DWaD [debug: 30032] Weave into Assassinate / Dream Within a Dream when available.

102: スマート ウィーブ: 暗殺/夢幻三段 [デバッグ: 30032] 利用可能な場合は、暗殺/夢幻三段 を織り交ぜます。

103: Gauge Saver [debug: 30038] Replaces Armor Crush with Aeolian Edge when at 4 or 5 stacks of Kazematoi.

103: ゲージセーバー [デバッグ: 30038] 風纏のスタックが 4 または 5 のとき、強甲破点突が旋風刃に置き換えられます。

104: Phantom Kamaitachi Feature [debug: 30028] Replaces the combo with Phantom Kamaitachi when you have no stacks of Bunshin.

104: 残影鎌鼬機能 [デバッグ: 30028] 分身のスタックがない場合は、コンボを残影鎌鼬に置き換えます。

105: Smart Raiju Feature [debug: 30021] Replaces the Armor Crush combo with Forked/Fleeting Raiju when available, depending on how far your target is.

Conflicts with: Forked Raiju Feature, Fleeting Raiju Feature

105: スマート雷獣機能 [デバッグ: 30021] ターゲットとの距離に応じて、利用可能な場合は強甲破点突コンボを 月影雷獣爪/月影雷獣牙 に置き換えます。

競合: 月影雷獣爪機能、月影雷獣牙機能

106: Fleeting Raiju Feature [debug: 30010] Replaces the Armor Crush combo with Fleeting Raiju when available.

Conflicts with: Forked Raiju Feature

106: 月影雷獣牙機能 [デバッグ: 30010] 利用可能な場合は、強甲破点突コンボを 月影雷獣牙に置き換えます。

競合: 月影雷獣爪機能

107: Forked Raiju Feature [debug: 30017] Replaces the Armor Crush combo with Forked Raiju when available.

Conflicts with: Fleeting Raiju Feature

107: 月影雷獣爪機能 [デバッグ: 30017] 利用可能な場合は、強甲破点突コンボを月影雷獣爪に置き換えます。

競合:月影雷獣牙機能

108: Distant Daggers Feature [debug: 30018] Replaces the Armor Crush combo with Throwing Dagger when the current target is out of melee range. Uses Phantom Kamaitachi instead when available.

108: 遠距離 投刃機能 [デバッグ: 30018] 現在のターゲットが近接攻撃範囲外にいる場合、強甲破点突コンボを投刃に置き換えます。使用可能な場合は、代わりに残影鎌鼬を使用します。

109: Fallback to Aeolian Edge [debug: 30020] Replaces Armor Crush with Aeolian Edge when underlevel.

109: 旋風刃へのフォールバック [デバッグ: 30020] レベルが低い場合、強甲破点突を 旋風刃に置き換えます。

110: Aeolian Edge Combo [debug: 30001] Replace Aeolian Edge with its combo chain.

110: 旋風刃コンボ [デバッグ: 30001] 旋風刃をコンボ チェーンに置き換えます。

111: Smart Weave: Bunshin [debug: 30033] Weave into Bunshin when available.

111: スマートウィーブ: 分身 [デバッグ: 30033] 利用可能な場合は、分身に織り込みます。

112: Smart Weave: Bhavacakra [debug: 30034] Weave into Bhavacakra when available and Bunshin is on cooldown. Also applies if Smart Weave: Bunshin is not enabled.

112: スマート ウィーブ: 六道輪廻 [デバッグ: 30034] 使用可能で、分身がクールダウン中の場合、六道輪廻に織り込みます。スマートウィーブ: 分身 が有効になっていない場合にも適用されます。

113: Smart Weave: Assassinate/DWaD [debug: 30035] Weave into Assassinate / Dream Within a Dream when available.

113: スマート ウィーブ: 暗殺/夢幻三段 [デバッグ: 30035] 利用可能な場合は、暗殺/夢幻三段 を織り交ぜます。

114: Gauge Saver [debug: 30039] Replaces Aeolian Edge with Armor Crush when at 0 stacks of Kazematoi.

114: ゲージセーバー [デバッグ: 30039] 風纏のスタックが 0 の場合、旋風刃が強甲破点突に置き換えられます。

115: Phantom Kamaitachi Feature [debug: 30029] Replaces the combo with Phantom Kamaitachi when you have no stacks of Bunshin.

115: 残影鎌鼬機能 [デバッグ: 30029] 分身のスタックがない場合は、コンボを残影鎌鼬に置き換えます。

116: Smart Raiju Feature [debug: 30022] Replaces the Aeolian Edge combo with Forked/Fleeting Raiju when available, depending on how far your target is.

Conflicts with: Fleeting Raiju Feature, Forked Raiju Feature

116: スマート雷獣機能 [デバッグ: 30022] ターゲットとの距離に応じて、利用可能な場合は 旋風刃コンボを 月影雷獣爪/月影雷獣牙 に置き換えます。

競合: 月影雷獣爪機能、月影雷獣牙機能

117: Fleeting Raiju Feature [debug: 30011] Replaces the Aeolian Edge combo with Fleeting Raiju when available.

Conflicts with: Smart Raiju Feature, Forked Raiju Feature

117: 月影雷獣牙機能 [デバッグ: 30011] 利用可能な場合は、旋風刃コンボを月影雷獣牙に置き換えます。

競合: スマート雷獣機能、月影雷獣爪機能

118: Forked Raiju Feature [debug: 30016] Replaces the Aeolian Edge combo with Forked Raiju when available.

Conflicts with: Smart Raiju Feature, Fleeting Raiju Feature

118: 月影雷獣爪 機能 [デバッグ: 30016] 利用可能な場合は、旋風刃コンボを月影雷獣爪 に置き換えます。

競合: スマート雷獣機能、月影雷獣牙機能

119: Distant Daggers Feature [debug: 30019] Replaces the Aeolian Edge combo with Throwing Dagger when the current target is out of melee range. Uses Phantom Kamaitachi instead when available.

119: 遠距離 投刃機能機能 [デバッグ: 30019] 現在のターゲットが近接攻撃範囲外にいる場合、旋風刃コンボを投刃に置き換えます。使用可能な場合は、代わりに残影鎌鼬を使用します。

120: Hakke Mujinsatsu Combo [debug: 30002] Replace Hakke Mujinsatsu with its combo chain.

120: 八卦無刃殺コンボ [debug: 30002] 八卦無刃殺をコンボチェーンに置き換えます。

121: Smart Hide [debug: 30004] Replaces Hide with Trick Attack while under the effect of Suiton or Hidden AND with a target, or else Mug if in combat.

121: スマート かくれる [デバッグ: 30004] 水遁または隠れるの効果を受けている間、かつターゲットがいる場合は隠れるをだまし討ちに置き換えます。戦闘中の場合はぶんどるになります。

122: GCDs to Ninjutsu Feature [debug: 30005] Every GCD combo becomes Ninjutsu while Mudras are being used.

122: GCD から忍術機能へ [デバッグ: 30005] 印が使用されている間、すべての GCD コンボは忍術になります。

123: Kassatsu to Trick [debug: 30006] Replaces Kassatsu with Trick Attack while Suiton or Hidden is up. Cooldown tracking plugin recommended.

123: 活殺 だまし討ち [debug: 30006] 水遁または隠れるが有効な間、活殺をだまし討ちに置き換えます。クールダウン追跡プラグインを推奨します。

124: Ten Chi Jin to Meisui [debug: 30007] Replaces Ten Chi Jin (the move) with Meisui while Suiton is up. Cooldown tracking plugin recommended.

124: 天地人 命水[debug: 30007] 水遁が発動している間、天地人(技)を命水に置き換えます。クールダウン追跡プラグインの使用を推奨します。

125: Ten Chi Jin to Tenri Jindo [debug: 30036] Replaces Ten Chi Jin (the move) with Tenri Jindo when available.

125: 天地人 天理人道 [debug: 30036] 利用可能な場合は、天地人(技)を天理人道に置き換えます。

126: Kassatsu Chi/Jin Feature [debug: 30008] Replaces Chi with Jin while Kassatsu is up if you have Enhanced Kassatsu.

126: 活殺 地/人 機能 [debug: 30008] 強化活殺を持っている場合、活殺が有効になっている間、地を人に置き換えます。

127~130まで風来刃の項目となりますが※パッチ7.0で風来刃はなくなったので上記項目は使用しないかと思います。

131: Single Target Smart Weave [debug: 30026] Replaces both Aeolian Edge and Armor Crush combos with the following when weaving and available:

Assassinate or DWAD

Bhavacakra

Bunshin

DEPRECATED – Single Target Smart Weave is not recommended for use!

131: シングルターゲット スマート ウィーブ [デバッグ: 30026] スキル挟み込み時および使用可能時に、旋風刃と強甲破点突の両方のコンボを以下のものに置き換えます:
終撃またはDWAD

六道輪廻

分身

非推奨 – シングル ターゲット スマート ウィーブの使用は推奨されません。

132: AoE Smart Weave [debug: 30027] Replaces Death Blossom / Hakke Mujinsatsu with Hellfrog Medium when weaving and available.

132: AoE スマート ウィーブ [デバッグ: 30027] ウィービング時および使用可能時に、血花五月雨 / 八卦無刃殺 を口寄せの術・大蝦蟇に置き換えます。

侍の設定

275: Second Wind / Bloodbath [debug: 34019] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

275: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 34019] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

276: Yukikaze Combo [debug: 34000] Replace Yukikaze with its combo chain.

276: Yukikaze Combo [debug: 34000] 雪風をコンボチェーンに置き換えます。

277: Gekko Combo [debug: 34001] Replace Gekko with its combo chain.

277: 月光コンボ [デバッグ: 34001] 月光をコンボ チェーンに置き換えます。

278: Gekko Combo from Jinpu [debug: 34016] Start the Gekko combo chain with Jinpu instead of Hakaze.

278: 陣風 月光コンボ [デバッグ: 34016] 月光のコンボチェーンは、刃風ではなく陣風から始めましょう。

279: Kasha Combo [debug: 34002] Replace Kasha with its combo chain.

279: 花車コンボ [デバッグ: 34002] 花車をコンボチェーンに置き換えます。

280: Kasha Combo from Shifu [debug: 34017] Start the Kasha combo chain with Shifu instead of Hakaze.

280: 士風 花車コンボ [デバッグ: 34017] 花車コンボチェーンは、刃風ではなく士風から始めます。

281: Mangetsu Combo [debug: 34003] Replace Mangetsu with its combo chain.

281: 満月コンボ[debug: 34003] 満月をコンボ チェーンに置き換えます。

282: Oka Combo [debug: 34004] Replace Oka with its combo chain.

282: 桜花コンボ [デバッグ: 34004] 桜花をコンボ チェーンに置き換えます。

283: Tsubame-gaeshi to Iaijutsu [debug: 34007] Replace Tsubame-gaeshi with Iaijutsu when Sen is not empty.

Conflicts with: Iaijutsu to Tsubame-gaeshi

283: 燕返し→居合術 [debug: 34007] 閃が空でない場合は燕返しを居合術に置き換える。

競合: 居合術→燕返し

284: Tsubame-gaeshi to Shoha [debug: 34009] Replace Tsubame-gaeshi with Shoha when meditation is 3.

Conflicts with: Iaijutsu to Shoha

284: 燕返し 照破[debug: 34009] 瞑想が3のとき、燕返しを照破に置き換えます。

競合:居合術→照破

285: Iaijutsu to Tsubame-gaeshi [debug: 34008] Replace Iaijutsu with Tsubame-gaeshi when Sen is empty.

Conflicts with: Tsubame-gaeshi and Iaijutsu

285:居合術→燕返し [debug: 34008]  閃が空の場合、居合術を 燕返しに置き換える。

競合: 燕返し→居合術

286: Iaijutsu to Shoha [debug: 34010] Replace Iaijutsu with Shoha when meditation is 3.

Conflicts with: Tsubame-gaeshi to Shoha

286: 居合術→照破 [debug: 34010]  瞑想が3の時、居合術を照破に置き換える。

競合: 燕返し→照合破

287: Shinten to Senei [debug: 34014] Replace Hisatsu: Shinten with Senei when available.

287: 震天→閃影[debug: 34014] [デバッグ: 34014] 利用可能な場合は必殺剣:震天を閃影に置き換える。

288: Shinten to Shoha [debug: 34013] Replace Hissatsu: Shinten with Shoha when Meditation is full.

288: 震天→照破 [debug: 34013] 瞑想が一杯の時、必殺剣:震天を照破に置き換える。

289: Kyuten to Guren [debug: 34015] Replace Hissatsu: Kyuten with Guren when available.

289: 九天を紅蓮に [debug: 34015] 空いているときは、必殺剣:九天を紅蓮に置き換えてください。

290: Kyuten to Shoha [debug: 34012] Replace Hissatsu: Kyuten with Shoha when Meditation is full.

290: 九天から照破へ [debug: 34012] 必殺剣:瞑想が一杯になったら照破に置き換える。

291: Ikishoten Namikiri Feature [debug: 34011] Replace Ikishoten with Shoha, Kaeshi Namikiri, and then Ogi Namikiri when available.

291: 意気衝天 波切機能 [debug: 34011] 意気衝天を照破、返し波切、そして利用可能な場合は奥義波切に置き換える。

292: Hissatsu Senei/Guren Sync Feature [debug: 34018] Replace Hissatsu Senei with Hissatsu Guren when underlevel.

292: 必殺剣:閃影/紅蓮 シンク機能 [debug: 34018] 低レベルの時、必殺剣閃影を必殺剣紅蓮に置き換えてください。

リーパーの設定

159: Second Wind / Bloodbath [debug: 39050] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

159: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 39050] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

160: Slice Combo [debug: 39001] Replace Infernal Slice with its combo chain.

160: スライスコンボ [デバッグ: 39001] インファナルスライス をコンボ チェーンに置き換えます。

161: Slice Weave Assist [debug: 39042] Replace Infernal Slice with Blood Stalk (or variants) when available and weaving wouldn’t clip your GCD.

161: スライス ウィーブ アシスト [デバッグ: 39042] 使用可能で、スキル挟み込みによって GCD がクリップされない場合は、インファナルスライスをストークスウェーズ (またはそのバリエーション) に置き換えます。

162: Ignore Reaving [debug: 39048] Allow weaving even if you’re already reaving.

162: 妖異の鎌 効果中無視 [デバッグ: 39048] すでに妖異の鎌 効果中の場合でもスキル挟み込みを許可します。

163: Slice of Death Feature [debug: 39040] Replace Infernal Slice with Shadow of Death when the target’s Death’s Design debuff is low.

Death’s Design debuff threshold

163: スライス オブ デス機能 [デバッグ: 39040] ターゲットのデスデザインデバフが低い場合は、インファナルスライスを シャドウ・オブ・デスに置き換えます。

デスデザインデバフ閾値

164: Soulful Slice [debug: 39046] Replace Infernal Slice with Soul Slice when available and Soul Gauge is no more than 50.

164: ソウルフルスライス [デバッグ: 39046] 使用可能でソウルゲージが 50 以下の場合は、インファナルスライスをソウルスライスに置き換えます。

165: Slice Gibbet Feature [debug: 39003] Replace Infernal Slice with Gibbet while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Slice Gallows Feature

165: スライス ジビトゥ機能 [デバッグ: 39003]

妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、インファナルスライスをジビトゥに置き換えます。

競合: スライス ギャロウズ機能

166: Slice Gallows Feature [debug: 39004] Replace Infernal Slice with Gallows while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Slice Gibbet Feature

166: スライス ギャロウズ機能 [デバッグ: 39004]

妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、インファナルスライスをギャロウズに置き換えます。

競合: スライス ジビトゥ機能

167: Slice Enhanced Soul Reaver Feature [debug: 39013] Replace Infernal Slice with whichever of Gibbet or Gallows is currently enhanced while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

No effect if neither is enhanced – combine this with one of the above two for a default!

167: スライス強化ソウルリーバー機能 [デバッグ: 39013] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、インファナルスライスを、現在強化されている ジビトゥまたはギャロウズに置き換えます。

どちらも強化されていない場合は効果はありません。これを上記の 2 つのいずれかと組み合わせてデフォルトにします。

168: Slice Lemure’s Feature [debug: 39019] Replace Infernal Slice with Lemure’s Slice when two or more stacks of Void Shroud are active.

168: レムールスライスの機能 [デバッグ: 39019] 2つ以上のヴォイドソウルスタックがアクティブな場合、インファナルスライスをレムールスライスに置き換えます。

169: Slice Communio Feature [debug: 39020] Replace Infernal Slice with Communio when one stack of Shroud is left.

169: スライス コムニオ機能 [デバッグ: 39020] ヴォイドソウルのスタックが 1 つ残っている場合は、インファナルスライスをコムニオに置き換えます。

170: Slice Soulsow Feature [debug: 39030] Replace Infernal Slice with Soulsow when out of combat and not active.

170: スライス ソウルソウ機能 [デバッグ: 39030] 戦闘外でアクティブでないときは、インファナルスライスをソウルソウに置き換えます。

171: Shadow Gallows Feature [debug: 39005] Replace Shadow of Death with Gallows while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Shadow Gibbet Feature

171: シャドウ ギャロウズ機能 [デバッグ: 39005] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、シャドウ オブ デスをギャロウズに置き換えます。

競合: シャドウ ジビトゥ 機能

172: Shadow Gibbet Feature [debug: 39006] Replace Shadow of Death with Gibbet while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Shadow Gallows Feature

172: シャドウ ジビトゥ機能 [デバッグ: 39006] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、シャドウ オブ デスをシビトゥに置き換えます。

競合: シャドウ ギャロウズ機能

173: Shadow Lemure’s Feature [debug: 39023] Replace Shadow of Death with Lemure’s Slice when two or more stacks of Void Shroud are active.

173: シャドウレムール機能[デバッグ: 39023] 2つ以上の ヴォイドソウルスタックがアクティブな場合、シャドウ オブ デスをレムールスライスに置き換えます。

174: Shadow Communio Feature [debug: 39024]  Treasured Goods Cabinet Replace Shadow of Death with Communio when one stack of Shroud is left.

174: シャドウ コムニオ 機能 [debug: 39024] ヴォイドソウルのスタックが 1 つ残っている場合は、Shadow of Death を Communio に置き換えます。

175: Shadow Soulsow Feature [debug: 39029] Replace Shadow of Death with Soulsow when out of combat, not active, and you have no target.

175: シャドウ ソウルソウ機能 [デバッグ: 39029] 戦闘外でアクティブではなく、ターゲットもいないときに、シャドウオブデス を ソウルソウ に置き換えます。

176: Soul Gallows Feature [debug: 39025] Replace Soul Slice with Gallows while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Soul Gibbet Feature

176: ソウル ギャロウズ機能 [デバッグ: 39025] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、ソウル スライスをギャロウズに置き換えます。

競合: ソウル シビトゥ機能

177: Soul Gibbet Feature [debug: 39026] Replace Soul Slice with Gibbet while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

Conflicts with: Soul Gallows Feature

177: ソウル シビトゥ機能 [デバッグ: 39026]

妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、ソウル スライスをシビトゥに置き換えます。

競合: ソウル シビトゥ機能

178: Soul Lemure’s Feature [debug: 39027] Replace Soul Slice with Lemure’s Slice when two or more stacks of Void Shroud are active.

178: ソウル レムール機能[デバッグ: 39027] ヴォイドソウルのスタックが 2 つ以上アクティブな場合、ソウルスライスをレムールスライスに置き換えます。

179: Soul Communio Feature [debug: 39028] Replace Soul Slice with Communio when one stack of Shroud is left.

179: ソウル コムニオ機能 [デバッグ: 39028] シュラウドのスタックが 1 つ残っている場合は、ソウルスライスを コムニオに置き換えます。

180: Soul Slice Overcap Feature [debug: 39034] Replace Soul Slice with Blood Stalk when not Enshrouded and Soul Gauge is over 50.

180: ソウルスライス オーバーキャップ機能 [デバッグ: 39034]

レムール状態でなく、ソウルゲージが 50 を超える場合、ソウルスライスをストークスウェーズに置き換えます。

181: Soul Scythe Overcap Feature [debug: 39035] Replace Soul Scythe with Grim Swathe when not Enshrouded, and Soul Gauge is over 50.

181: ソウルサイスオーバーキャップ機能 [デバッグ: 39035]

レムール状態でなく、ソウルゲージが 50 を超える場合は、ソウルサイスをシーフスウェーズに置き換えます。

182: Soul Slice Weave Assist [debug: 39044] Replace Soul Slice with Blood Stalk (or variants) when available and weaving wouldn’t clip your GCD.

182: ソウルスライスウィーブアシスト [デバッグ: 39044]

使用可能で、スキルの挟み込みによって GCD がクリップされない場合は、ソウルスライスを ストークスウェーズ (またはそのバリエーション) に置き換えます。

183: Soul Scythe Weave Assist [debug: 39045] Replace Soul Scythe with Grim Swathe (or variants) when available and weaving wouldn’t clip your GCD.

183: ソウルサイスウィーブアシスト [デバッグ: 39045] 使用可能で、スキル挟み込みによって GCD がクリップされない場合は、ソウルサイズをシーフスウェーズ (またはそのバリエーション) に置き換えます。

184: Scythe Combo [debug: 39002] Replace Nightmare Scythe with its combo chain.

184: サイズコンボ [デバッグ: 39002] ナイトメアサイズをコンボチェーンに置き換えます。

185: Scythe Weave Assist [debug: 39043] Replace Nightmare Scythe with Grim Swathe (or variants) when available and weaving wouldn’t clip your GCD.

185: サイス ウィーブ アシスト [デバッグ: 39043] 使用可能で、スキルの挟み込みによって GCD がクリップされない場合は、ナイトメアサイズを シーフスウェーズ(またはそのバリエーション) に置き換えます。

186: Ignore Reaving [debug: 39049] Allow weaving even if you’re already reaving.

186: 妖異の鎌 効果中無視 [デバッグ: 39049] すでに妖異の鎌 効果中の場合でもスキル挟み込みを許可します

187: Scythe of Death Feature [debug: 39041] Replace Nightmare Scythe with Whorl of Death when the target’s Death’s Design debuff is low.

Death’s Design debuff threshold

187: サイズオブデス機能 [デバッグ: 39041] ターゲットのデスデザインデバフが低い場合は、ナイトメアサイズをワーラル・オブ・デスに置き換えます。

デスデザインのデバフ閾値

188: Soulful Scythe [debug: 39047] Replace Nightmare Scythe with Soul Scythe when available and Soul Gauge is no more than 50.

188: ソウルフルサイズ [デバッグ: 39047] ナイトメアサイズが使用可能で、ソウルゲージが 50 以下の場合は、ナイトメアサイズをソウルサイスに置き換えます。

189: Scythe Guillotine Feature [debug: 39007] Replace Nightmare Scythe with Guillotine while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

189: サイズギロチン機能 [デバッグ: 39007] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、ナイトメア サイスをギロティンに置き換えます。

190: Scythe Lemure’s Feature [debug: 39021] Replace Nightmare Scythe with Lemure’s Scythe when two or more stacks of Void Shroud are active.

190: サイス レミュールの特徴 [デバッグ: 39021] 2 つ以上の ヴォイドソウルスタックがアクティブな場合は、ナイトメアサイズを レムールサイズ に置き換えます。

191: Scythe Communio Feature [debug: 39022] Replace Nightmare Scythe with Communio when one stack is left of Shroud.

191: サイズ コムニオ 機能 [デバッグ: 39022] シュラウドのスタックが 1 つ残っている場合は、ナイトメアサイズを コムニオに置き換えます。

192: Scythe Soulsow Feature [debug: 39031] Replace Nightmare Scythe with Soulsow when out of combat and not active.

192: サイス ソウルソウ機能 [デバッグ: 39031] 戦闘外でアクティブでないときは、ナイトメアサイズをソウルソウに置き換えます。

193: Scythe Harvest Moon Feature [debug: 39032] Replace Nightmare Scythe with Harvest Moon when Soulsow is active and you have a target.

193: サイズ ハーベストムーン機能 [デバッグ: 39032] ソウルソウがアクティブでターゲットがある場合、ナイトメアサイズを ハーベストムーン に置き換えます。

194: Enhanced Soul Reaver Feature [debug: 39017] Replace Gibbet and Gallows with whichever is currently enhanced while Reaving, Enshrouded, or an Executioner.

194: ソウルリーバー機能の強化 [デバッグ: 39017] 妖異の鎌 効果中、​​レムール中、または処刑人効果中のときに、シビトゥとギャロウズを現在強化されているものに置き換えます。

195: Lemure’s Soul Reaver Feature [debug: 39011] Replace Gibbet, Gallows, and Guillotine with Lemure’s Slice or Scythe when two or more stacks of Void Shroud are active.

195: レミュールのソウルリーバー機能 [デバッグ: 39011]2 つ以上の ヴォイドソウルスタックがアクティブな場合は、シビトゥ、ギャロウズ、ギロティンを レムールサイズ または サイズ に置き換えます。

196: Communio Soul Reaver Feature [debug: 39012] Replace Gibbet, Gallows, and Guillotine with Communio when one stack is left of Shroud.

196: Communio ソウルリーバー機能 [デバッグ: 39012] シュラウドのスタックが 1 つ残っている場合は、シビトゥ、ギャロウズ、ギロティンをコムニオに置き換えます。

197: Enshroud Communio Feature [debug: 39009] Replace Enshroud with Communio when Enshrouded.

197: レムールシュラウド コムニオ 機能 [デバッグ: 39009] レムールシュラウド状態のときは、エンシュラウドをコミュニオに置き換えます。

198: Blood Stalk Gluttony Feature [debug: 39015] Replace Blood Stalk with Gluttony when available and Soul Gauge is at least 50.

198: ストークスウェーズ グラトニー機能 [デバッグ: 39015] 利用可能でソウルゲージが 50 以上の場合は、ストークスウェーズをグラトニーに置き換えます。

199: Grim Swathe Gluttony Feature [debug: 39016] Replace Grim Swathe with Gluttony when available and Soul Gauge is at least 50.

199: シーフスウェーズ グラトニー機能 [デバッグ: 39016]

使用可能でソウルゲージが 50 以上の場合は、シーフスウェーズをグラトニーに置き換えます。

200: Arcane Harvest Feature [debug: 39008]  Replace Arcane Circle with Plentiful Harvest when you have enough stacks of Immortal Sacrifice.

Minimum stacks of Immortal Sacrifice

200: アルケイン ハーベスト機能 [debug: 39008]  死の供物のスタックが十分にある場合は、アルケインサークルを
プレンティフルハーベストに置き換えます。

死の供物の最小スタック

201: Regress Feature [debug: 39010] Replace Hell’s Ingress and Egress turn with Regress when Threshold is active, instead of just the opposite of the one used.

201: リターンの特徴 [debug: 39010] リターン実行可のヘルズイングレスと ヘルズイーグレスターンを、リターン実行可の場合はリターンに置き換える。

202: Delayed Regress Option [debug: 39033] Replace the action used with Regress only after a configurable delay.

Threshold buff threshold

202: 遅延リターンオプション [デバッグ: 39033] 設定された遅延の後にのみ、リターンで使用されるアクションを置き換えます。

リターン可能バフの閾値

203: Harpe Soulsow Feature [debug: 39036] Replace Harpe with Soulsow when not active and out of combat or you have no target.

203: ハルパー ソウルソウ 機能 [デバッグ: 39036] アクティブでなく戦闘中でないとき、またはターゲットがいないときは、春パーを ソウルソウに置き換えます。

204: Harpe Harvest Moon Feature [debug: 39037] Replace Harpe with Harvest Moon when Soulsow is active and you are in combat.

204: ハルパー ハーベストムーン機能 [デバッグ: 39037] ソウルソウがアクティブで戦闘中の場合は、ハルパーをハーベストムーンに置き換えます。

205: Enhanced Harpe Option [debug: 39039] Prevent replacing Harpe with Harvest Moon when Enhanced Harpe is active.

205: 強化されたハルパーオプション [デバッグ: 39039] 強化されたハルパーがアクティブなときに、ハルパーがハーベスト ムーンに置き換えられないようにします。

206: Combat Option [debug: 39038] Prevent replacing Harpe with Harvest Moon when not in combat.

206: 戦闘オプション [デバッグ: 39038] 戦闘中でないときにハルパーをハーベストムーンに置き換えることを防ぎます。

ヴァイパーの設定

308: Second Wind / Bloodbath [debug: 41000] Replace Bloodbath and Second Wind with each other based on cooldown, or with only Second Wind when under level. If both are available, the button will default to whichever you placed on your hotbar.

308: 内丹 / ブラッドバス [デバッグ: 41000] クールダウンに基づいて ブラッドバス と 内丹 を互いに置き換えるか、レベルが足りない場合は 内丹のみに置き換えます。両方が使用可能な場合、ボタンはホットバーに配置した方にデフォルト設定されます。

他、おすすめの自動スキル回しツール

XIV Combo Very Expanded タンクの設定

XIV Combo Very Expanded 遠隔物理DPSの設定

最後に

精一杯書いておりますが、不備等発見されました場合はお知らせいただければ幸いです。精進してまいります。

よかったらシェアしてね!
  • URLをコピーしました!
  • URLをコピーしました!
目次